Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 13 november 2009

Snyggare!

Man blir ju tyvärr lite mindre snygg efter att man fått barn. Jag kan till viss del hålla med Anna Anka. I alla fall om jag talar för egen del. Hela kroppen, inte bara magen, är liksom lösare, och det är svårt att få tid och framförallt ork att träna. Det där att man känner sig kvinnligare och är glad och stolt att ens kropp har skapat en bebis -nja. Jag hade gärna haft kroppen jag hade innan jag blev gravid första gången, ännu hellre den jag hade när jag tränade tre-fyra gånger i veckan. Ändå har jag sluppit hudbristningar, och brösten krympte faktiskt inte märkbart efter att jag slutade amma förra gången. Fast jag vägde ju mer än innan förstås, så det var väl kanske bara fett.
Men en sak har blivit snyggare. Hårfärgen. Jag tänkte på det första gången när jag var hos frisören med dottern och hon frågade om jag hade tonat hår, flickan var ju så ljus?
-Nja, sa jag, det är nog en 7-8 månader sedan. Det kanske är liiite toning kvar?
Men nyansen är förändrad. Inget unikt, visst, men roligt. Jag börjar se ut som min mamma i håret. I alla fall som jag kommer ihåg henne. Och hon färgade INTE håret, permanentade sig dock själv hemma. Det var ju billigare.
Nyansen är lite, lite åt det röda hållet och mörkare än innan. Och då är jag glad över att kroppen kan ändras av en eller två graviditeter. Att få bli lite påmind om min mamma när jag ser mig i spegeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar