Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 20 november 2009

Gissa grejen


Jag städar och plockar nu när sonen sover. Vad kan detta vara tro? En liten pinne med en fastknuten tråd. Javisst. Vågar jag slänga denna tingest? Nej. Detta är en av dottern egenhändigt tillverkad kattleksak. Lite kort tråd kanske, den har gått av. Men det går ju att fixa. Vi har ingen katt, men slänga den vågar jag inte. Om en eller några dagar kommer frågan: -Var är min kattleksak? Och det blir inte roligt om jag slängt den.. Det skulle även kunnat vara "en hund" med ett hundkoppel. Dessa saker ser snarlika ut, när de tillverkats av dottern. På dagis uppmanas barnen till kreativitet, det är ju bra förstås! Bakom denna skapelse ligger dessutom säkert en listig plan. Att locka till sig någon grannkatt när den passerar över vår tomt. Att kunna leka med den en liten stund i avsaknad av egen katt. Det är nåt lite rörande med detta. Och pinnen hamnar i en leksakslåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar