Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 19 oktober 2009

Schyssta lökar

Var på en av plantskolorna här i närheten igår. 30 % rabatt på lökar och perenner! När man ändå tänkt handla! Det är ett av vardagens små glädjeämnen som nybliven trädgårdsintresserad och föräldrarledig. Dottern var med. Kosan styrdes direkt till glassen som blivit smått obligatorisk. Sen ska vi sitta på en liten bänk och äta glassen. Jag tyckte igår det börjat bli för kallt både för glass och sittning, i alla fall för egen del. Dottern satt på huk på bänken eftersom jag sa att hon kunde bli för kall i rumpan om hon satt ner. Sen ropade vi efter katterna som brukar dyka upp ibland. Inga katter synts till. Sen nästa moment- rop från dottern: Jag behöver BAJSA! Springa, springa till toaletten. Vi fick låna toaletten någon gång i somras och sedan dess behöver hon alltid gå när vi är där.. SEN titta på lökar. Äntligen. Köpte några förpackningar. Hoppas de är OK nu. Det är ju en hel liten procedur att handla på plantskolan. Ser fram emot en vår full av lökar i gräsmattan och rabatterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar