Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 25 juli 2015

Annie Sloan..

Jag är sent på. Nej, trenden med VITT, VITT, VITT kommer aldrig bli aktuellt här hemma, men kalkfärg har jag nu vågat mig på! Den är ju så dyr bara. Jag efterlyste därför redan påbörjade burkar på Loppis-sidan och fick napp. Vax fick jag tag på av samma personer. Så nu har jag en halv burk grått och en halv burk vitt. Och har bland annat målat R:s mormors gamla hörnskåp och ett par ljusstakar.

Först gillade jag inte färgen, den motsvarade inte alls mina förväntningar. Men sen när jag vaxade ytan, DÅ hände det grejer! Färgen djupnade och det kändes kul att jobba med vaxet. Såå.. Förutom detta har jag även målat en spegelram grå och en mindre spegelram vit. Och funderar nu på det gamla skolpianot vi tagit över, om man skulle måla det i någon GLAD färg?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar