Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 6 oktober 2013

Innan jag dör

Egentligen tror jag att det här räknas som en ungdomsbok, men detta är en liten pärla även för vuxna.
"Varför läser du om döden hela tiden?" frågar mannen.
Men detta är definitivt inte bara en bok om döden, mer om att leva sitt liv som man vill, utan att bry sig om vad andra tycker. För vad spelar det egentligen för roll när man ändå ska dö?
Tessa är sexton år och döende i cancer. Man får i boken av Jenny Downham vara med henne under livets sista månader, när hon gör upp en lista på sådant hon vill hinna med att göra. Listan bockas av, men precis som livet förändras önskningarna på vägen och tiden blir allt knappare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar