Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 6 april 2013

Veckad snödroppe och annat smått

JAAAA, jag föll för frestelsen igen och köpte på mig en massa fröer som jag inte har plats att plantera, varken försådden eller i rabatten. Men det är som smågodis, det är lätt att man råkar köpa för mycket: "Bara den sorten också!"

Veckad snödroppe var det extrapris på och jag kunde verkligen inte låta bli. Planteringsanvisningen var dock förlåtande enkel med tanke på begränsat utrymme att ha plantorna inomhus.
På påsen står ungefär:
"Statifieras genom att lägga i fuktig sand, placeras utomhus i skuggigt läge. Håll sanden fuktig. Täck med fiberduk och eventuellt snö. När groning sker flyttas hela massan till den slutliga växtplatsen."


Palett av nya fröer..

Mer stök än vanligt i tvättstugan i brist på varmare aprilväder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar