Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 2 november 2012

Refusering

Jag fick en refusering idag från ett av våra större bokförlag. Kollade i mina papper och det visar sig att jag skickade manus den 18 januari i år. På förlagets hemsida står att ".."det kan ta upp till tre månader innan man får svar." Nu tog det ganska mycket längre tid. VARFÖR ska alla stora förlag ha in manus på papper när de kanske inte ens läser vad man skrivit? Som med många små förlag borde man kunna skicka manus med e-post. Om man sen inte heter Liza Marklund eller Camilla Läckberg och förlaget ändå orkar kika på texten och detta mot förmodan väcker deras intresse -då kanske man kunde begära att få manus på papper..? Bra för både ekonomi och miljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar