Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 9 augusti 2012

Träna inre bukmusklerna

Har ju INGA magmuskler kvar, eller jo, lite finns där, det har ju en läkare undersökt. Fick ju ryggskott och kiropraktorn, Johanna Stegborg, som var väldigt bra, rekommenderade att jag tränar upp de inre bukmusklerna först, innan man kan göra sit-ups. Jag fick ett papper med några övningar, en var klassiska plankan. Men jag fick en till som verkar jättebra. Man ligger med böjda ben, med händerna i svanken. Man böjer upp ett böjt ben mot bröstet och trycker ner ländryggen mot händerna och golvet. Upprepa 10-20 gånger x 3. Enkelt, precis som all träning borde vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar