Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 17 augusti 2012

Järnmannen och andra män

Ja, vad är IRONMAN egentligen? Just nu innebär det att man kör om en cyklist på Ölandsbron, trots att man inte får cykla där. Mannen hörde på radio tidigt imorse att polisen var efter ett par andra cyklister som befann sig på bron. Att cyklister i bredd plötsligt finns samma fil som en själv när man ska från jobbet och att bruna, bara mansben med extremt vältränade vader svischar förbi. Jag kan nästan ge mig på att de är rakade. Skojiga hjälmar har de också, de är säkert extra airodynamiskt smart utformade för att vinna några sekunder. Vägen utanför oss kommer att vara avspärrad imorgon för biltrafik. DÅ får de köra mitt i vägen. Gående får inte gå över knappt. Med risk för att bli överkörd av en järnman. Eller järnkvinna. Undrar hur många kvinnor som deltar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar