Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 5 april 2012

Godis-shock




Och så skulle det gås påsk-kärring. Utrustade med varsin korg begav det sig iväg neråt gatan.
När man själv var liten fick man väl några bitar i varje hus. Idag får de en halv godispåse. Grannen till barnens farmor - där blev det JACKPOTT! En Alladin-ask. Den fick inte ens plats i korgen.
Godiset är för billigt idag. Och jag har även noterat att antalet kärringar som är ute och tigger godis har minskat i samma takt som antalet barn som leker utomhus. "De får ju godis ändå", sa min svärmor, och det ligger nog mycket i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar