Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 10 mars 2012

Smutsig

Sonen "diskar" och plötsligt öser han ur en kastrull med vatten på golvet. Eftersom nu trasmattan ändå är dyngsur tänker jag att den är likabra att tvätta, fast det är lördag kväll och melodifestival-final (som jag visserligen struntar i, även om jag nog måste se Ranelid-spektaklet..menar miraklet..)
Varför kommer det så mycket.. brunt vatten från en trasmatta? Den är tvättad innan. "Blöder" mattor verkligen så mycket..? Även i kallt vatten?
Läste en intervju med Dominika Petrovska eller vad hon nu heter. Hon hade fullt med äkta mattor, ju äldre desto bättre. Helst skulle de ha fartränder. Eh?
Nja, inte vet jag, men att tänka att det är just fartränderna jag tvättar ur är mindre roligt. Fartränder från vaddå? Tjock tax? Tjock farbror som klipper tånaglarna naken? Hu, tanken svindlar. Hoppas det är vanlig smuts helt enkelt.
Men det är ju det som är nackdelen med second hand. Det kan finnas andras lort på grejerna. Tur man kan tvätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar