Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 4 mars 2012

Hektiskt





En hektisk helg minst sagt har det varit. Disputationsfest på fredagen i Malmö, på lördagen vidare till Klippan och årets första, men inte sista, bröllop. Min bästa vän är numera även hon en ärbar kvinna. En mycket vacker brud var hon, vännen. Festen kryllade av barn, så även ungarna hade skoj, tacksamt nog.
Vi bodde över på får-gården där festen hölls. Världens snällaste par hade gården, och dagen efter bjöd de på frukost. Och inte minst viktigt, det blev förevisning av LAMMEN. Underbara, ulliga, gulliga små lamm, varv en del födda samma natt. Det var svårt att slita barnen därifrån.
"Jag vill ha lamm!!" ylade dottern en del av vägen hem. Vi försökte förklara att som vi bor kan man inte ha lamm. Och att lamm ju blir stora, de blir ju får. "Men ett då, ett kan jag väl få?!"

1 kommentar: