Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 8 februari 2012

Godaste köttbullarna

Varje gång jag gör egna köttbullar tänker jag att "det borde jag göra oftare!". Men det tar ju en stund förstås, men är värt besväret som det brukar heta. Nummer ett är att ha bra färs. Jag vill ha färsen som butiken själv maler, blandfärs.
Till ca 600 gram tar jag en halv finhackad lök, ett ägg, vatten och ströbröd, knappt en deciliter. PEPPAR, ca 2 kryddmått av vardera vit- och svartpeppar eller helst lite till, nästan en matsked salt, eller lite mindre salt och soja också istället. Senap, gärna söt, ca 1 matsked, malen ingefära ca 2 teskedar. Eventuellt lite socker, om senapen inte är söt.
Det var fler "mmm" från dottern än i den där gamla Marabo-reklamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar