Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 18 januari 2012

"Mitt bästa tips"

I veckotidningar, typ Allers, brukar det finnas en sida med denna rubrik. Oumbärliga och umbärliga tips hur man kan förenkla och förbättra sin vardag.
Idag läste jag i svärmors ena tidning att man, för att slita påslakan jämnt, kan sy igen hålet nertill, sprätta upp fållen upptill och vips så hamnar fotänden uppe och tvärtom.
Brukar påslakan slitas ojämnt ö.h.t, det kan jag fråga mig. Var blir det mest slitet i så fall- upptill, eller nertill?
Sen läser jag vidare att jeans torkar snabbare om de vänds ut och in. Är detta verkligen sant? Borde inte mängden fukt avgöra, eller har det med ytbeskaffenhet att göra?
Nåja, oavsett är det ju ganska praktiskt att torka jeansen ut och in, eftersom de ska tvättas så. Och är det mycket pollen i luften, och man hänger ute, så slipper man få jeansen "dammiga" på utsidan. Fast är man allergisk mot pollen rekommenderas nog inte detta..?
Jag skulle kunna skriva in med mina egna tips. Jag har två ganska bra.
Kritstreck, typ barnens kritor då, kan vara mycket svåra att få bort från vissa ytor. Babyservetter! Funkar super!
Och sen påsarna man köper blöjor i. Jag skickar Tradera-vinster i dem. Stark plast, lagom med plats för det mesta som är behändigt att skicka. Om man vill kunna skriva adressen direkt på påsen går den bra att vända ut och in! (Sen är det ju miljövänligt att kunna återanvända påsen också! Brukar ju ändå vara för liten som sop-påse..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar