Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 21 december 2011

Jämmer och elände

Ja, visst är det hektiskt så här innan jul.. Och då har jag ändå införskaffat klapparna på nätet.
Men så ska klapparna hämtas ut. Och framförallt ska jag hålla reda på vad jag köpt. Och till vem? Har jag ändå missat någon..?
Denna vecka har jag för tredje gången åkt på en härlig halsfluss. Läkaren undrade återigen om barnen har symptom, och det har de inte. Men idag fick alla testas. Och båda barnen hade det också. De har alltså smittat mig igen. Och igen. Mannen åt penicillin för någon konstig inflammation i huden vid vid ögat för en vecka sen, så han var frisk. (Inget ont som inte för nåt gott med sig..?)

Den som uppfinner ett välsmakande penicillin får nog Nobel-priset. Eller Nobels Fredspris?
Det blev rena kriget hemma. Skrik och gråt och kräkningar. HUR ska vi få i dem eländet? Man kan ju inte äta en halv burk sylt tre gånger om dagen? Jag är inte ens säker på att det räcker, eller ens fungerar.
Sonen åt två skedar sylt med misstänksam min. -Äckligt, sa han sen och sköt ifrån sig tallriken med 90 procent av innehållet kvar.
Dottern ylade om att det var äckligt hon med, och blev överlyckligt stolt när hon väl fått i sig sin dos. -Ska jag ta det en gång till?
Hmm, nja, inte EN gång till utan tre gånger till, om dagen. I tio dagar.
Dyr var den också, den här medicinen med koncentrerade droppar. 500 spänn till två barn. Koncentrerade droppar lät ju bra, men det var ganska många man skulle ha i sig på samma gång, därav smaken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar