Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 4 november 2011

En skräckis

Och så ska då mitt livs första egna Halloweenparty gå av stapeln. Det sker imorgon, och det är dotterns begivenhet. Som förälder till en 5-åring som ska ha kalas blir man ju dock automatiskt väldigt involverad.
Efter tidig dagis-hämtning åker vi och letar attiraljer. Först på köpcentrat. Men utbudet är skralt, så skralt. En spökdräkt och en skiva med läskiga ljud hittar vi. Och på intilliggande djuraffären köper vi syrsor till Glittra. Tanken slår mig att de skulle vara fina som dekoration på Halloween-kakor.. Men nej, det är verkligen ingen bra ide.
På Överskottsbolaget är det rensat på Halloween-prylar. Men tomtar, det kryllar det av! Åh, jag bli trött direkt, kan det inte vänta tills december?
Men vi köper godis och choklad. Och sonen får ett argt utbrott i kön som jag lyckas undanmanövrera mycket snabbt.
Sen åker vi hem och dekorerar lekrummet med Halloweengrejer som vi får låna av barnens farmor-döskallegirlanger och skelett.
Mannen har av jobbkontakt lånat en disco-lampa och vi provspelar läskiga skivan ihop med den. Sonen börjar gråta.
Han är ju några år yngre än den skock dagis-kompisar som kommer imorgon, men det kommer funka, det är jag ganska säker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar