Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 19 november 2011

Söt som en docka

Jag hajar till när jag ser en bild på en bebis på Blocket, vad är detta??

"Här kommer lilla Reborn Babyn Iris!

Här är lilla Reborn Babyn Iris! Obs! Inget reservationspris!
Detta är Iris. Hon började som Sofie, skapad av konstnären Denise Pratt. I mina händer blev Sofie, Iris med ljus, ljus hy och vit-blont hår. Hon är målad med Heat Set Genesis färger, målat i många lager så man ser vener och små rodnader på huden. Naglarna är målade och lackade.Hon har mickrorotat hår, och ögonfransar av fin mohair. Magnet så hon kan ha napp, är hon också utrustad med. Armar och ben 3/4 längd. Benen är lätt böjda. Stoppad med glasgranulat och syntetvadd, för att få rätt tyngd och känsla.
Iris väger 2 800 gram och är 51 cm lång. Född 24 Februari 2011.
Hon kommer till dig i kläderna hon har på bilderna. Napp, blöja, tröja, blommiga långbyxor, rosa strumpor, Brun jacka och vit mössa och en liten gul rosettklämma till håret. Iris har också med sig Certifikat från " Mormors Verkstad ".
Mer bilder kan mailas! Kanske en julklapp?"

Jag har sett reklam för liknande dockor tidigare. Det är ingen leksak. I alla fall inte för barn. Men vem köper och leker med en sån här docka? Ska man ha den i en liten säng eller vagga hemma som prydnad? Är inte det lite sjukt ändå?
Eller fyller den en funktion i människors liv? Kan längtan efter ett litet barn bli så stor att man köper en låtsasbebis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar