Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 17 oktober 2011

Vad som är vad?




Ibland är det så svårt att veta. Vad som är vad egentligen. Att några vänner inte alls förstår varför man bloggar. Handlar det mer om dem än om mig egentligen? Varför skriver man en självutlämnande bok? Är det för sin egen skull, eller för att hjälpa andra?
Handlar allt om uppmärksamhet utan att man ens är medveten om det?
Det ligger ju i tiden att vara självcentrerad och lämna ut sig. Kommer mina barn bli retade om några år för att deras kompisar kan läsa på nätet vad de sa och gjorde för saker som små (snorig ätandes honung direkt ur burken)?
Jag väljer att inte tro det. Om det nu är fallet är de ju i gott sällskap, om man så säger.

Senaste bloggen jag tittat in på heter Foki. En 20 åring som tjänar multum. Mot min vilja måste jag erkänna att jag förstår storheten. En smart 20 åring med designkarriär på gång (ja, kläderna var till och med snygga!!) och riktigt snygga bilder.

Våra barn växer ju upp med det här. Kanske blir man retad för att ingen bloggat om dem istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar