Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 28 september 2011

Det river i halsen




För första gången har jag nu vid 38 års ålder fått halsfluss. Det började förra veckan och vi har hunnit vara i Malmö emellan, jag körde till och med hela vägen hem, men så blev jag jättedålig igen natten mellan söndag och måndag.
Visst har det gjort ont i halsen. Mycket mer än vanligt halsont och så gick det ju inte över. Jag kunde knappt prata en dag.
MEN jag har haft KÖRTELFEBER, och jämfört med det onda är det här inte så farligt, det har ju gått att svälja! Det var knappt det gick när jag hade körtelfeber, jag fick nypa mig i armen samtidigt. Eller helt enkelt spotta..
Nu har jag fått penicillin och har piggnat till lite, men ska vara hemma imorgon också.

Vi har för övrigt den gångna veckan haft kaniner på rymmen och skaffat ett nytt litet husdjur: Glittra! Det är en dvärgskäggagamshona som är 2,5 år gammal. Mycket söt. Idag fick hon äta syrsor för första gången hos oss, några dagar sent, men bättre sent än aldrig...? Med tanke på att den ouppätna syrsan glatt satte sig på hennes rygg är de nog lyckligt ovetande om att de är ämnade att bli mat. Å andra sidan, när det gäller syrsor (-Det ser ju ut som kackerlackor, sa mannen med viss avsmak i rösten, när han ringde om uppdrag utfört) så kan det faktiskt kvitta om de vet eller inte..
Måste vara vasst i halsen att äta syrsor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar