Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 10 juli 2011

Paradiset

Semester! Förra året var jag föräldrarledig, så det var ett tag sen sist.
Mannen har precis påbörjat sin semester han också.
Om det är något jag är bra på så är det att inte ha sån där semesterångest som så många har. Att man ska hinna med så väldans mycket att man får vila ut först när man börjar jobba igen. Det är ju hemsk. Att det ska behöva vara så?
Eftersom vi bara ska åka till Astrid Lindgrens värld bestämde vi raskt att vi kan unna oss att äta lite mer ute, semester på hemmaplan. Om vi hade åkt någonstans hade vi ju gjort det, ätit ute. Totalt sett blir det ju billigare än om vi ätit ute OCH semestrat på annan ort.
Och förresten är det väl så att när man ändå bor i paradiset finns ingen anledning att åka hemifrån i värmen. Vi är ense om detta, mannen och jag. Det är också en fördel, detta att vara sams om hur man ska spendera några av sina dyrbaraste dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar