Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 20 februari 2011

Urk

Vad jag vet har jag aldrig haft vinterkräksjuka. Jag har börjat tro att jag är immun, en del av befolkningen lär ju vara det. Eftersom mannen också tror sig vara immun borde väl våra barn vara det också? Tänker jag.
Dottern hade visserligen reflux väldigt, väldigt länge, långt efter det att kräkset fortfarande var relativt "snällt". Men från den här klassiska vinterkräksjukan har vi klarat oss. Hurra!
Eller..?
I natt kräktes sonen ett antal gånger och även nu idag har det skett ett par gånger. Så nej, vi går visst inte säkra längre.
Det är en riktigt ömklig syn, en illamående 1,5-åring som skriker, gråter och kräks samtidigt.
Man vet ju hur man brukar må själv, och ett litet barn vet ju inte att detta går över, faktiskt.
Jag ska försöka tänka på detta riktigt mycket om jag drabbas inom kort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar