Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 15 december 2010

Snökaos

Få saker verkar förena främlingar så som olyckor. Främlingar börjar plötsligt tala med varandra. En sorts olustig gemenskap kring det inträffade.
Fullt så farligt var det som tur var inte imorse. Men bussen var sen. Trodde jag. Och började stimma om detta med min medresenärer som också väntade på busshållplatsen. Stimma i detta fall betyder att jag försiktigt nämnde att bussen nog väl var sen? Jag saknar klocka nämligen och trodde ju att så var fallet. Vi ojade oss och diskuterade detta flera minuter, ja ända tills bussen kom. 4 minuter sen var den. Inget att tala om i snötider. Imorgon ska det bli snökaos på Öland och dagiset som dottern gick på förut har stängt p.g.a. detta imorgon. Är det ens tillåtet? Väderprognosen är ju ingen absolut sanning, det vet väl alla? Vädret är ju annars perfekt att stimma om så här års, för att inte tala om SJ. Om tågen kommit blott 4 minuter sent skulle man vara glad!
Allt är relativt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar