Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 18 november 2010

Helt Hysteriskt


Min brittiska gamla favoritserie har börjat om från början på nån plus-nånting-betal-kanal. Jag såg ett avsnitt, och visst var det roligt, om än inte riktigt lika roligt som jag kom ihåg det.. Det finns alltid en liten risk med att återuppliva saker som man en gång gillade, t.ex. film och böcker. Smaken blir väl mer sofistikerad med åren.
Apropå hysteriskt var jag på visit med barnen på ett nytt lekland igår som hade gratis inträde för inbjudna denna kväll. Mina svärföräldrar var med som stöttning då mannen var tvungen att jobba. Hu, vilken massa ungar och föräldrar där var. Ljudvolymen riktigt slog emot oss när vi klev in i lokalen. Gratis är ju som bekant gott..
Eftersom dottern utan busig liten kompis inte ville roa sig på egen hand fick även jag åka rutschkana. På minsta kanan åkte vi lite med sonen som tyckte detta var mycket, mycket skojigt och liksom fastnade i vinkelvolten: krypa uppför trappa, åka, krypa uppför trappa, åka o.s.v. Och tänk att min rumpa faktiskt får plats att åka där på den minsta kanan. Det var jag mycket nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar