Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 13 oktober 2010

En mus

Blir faktiskt mer förvånad än förskräckt när jag ska åka iväg i bilen och vid växelspaken hittar något som måste vara bajs. Musbajs. Hur har detta kunnat ske? Och inte en mus i sikte förstås.
Ringer mannen, och jag kan riktigt höra hur håret reser sig i nacken på honom när han hör om det inträffade.
Köper en råttfälla samt lite annat smått och gott på Ö&B. 450 kronor. Är verkligen priset skillnaden, ibland undrar jag..?
Mannen gillrar fällan med bacon. Rökt kött ska tydligen gå hem hos gnagare har han hört.
Jag börjar fundera på om det kan vara så att musen kommit med från plantskolan igår, en liten fripassagerare i papperspåsen med de nävor jag köpt.
Jag hoppas den hoppat ut igen vid något tillfälle idag och hittar sig en lämpligare plats att bo än i bilen. Fast det är klart, med allehandla smulor av olika slag, godispapper och säkert nåt gammalt äppelskrutt någonstans hade den kanske kunnat ha det fint ett bra tag där i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar