Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 28 oktober 2010

17 månader


Sonen är idag 17 månader.
Han springer mer än han går, i alla fall inne. Har 4 tänder på väg upp samtidigt och sover riktigt uselt på nätterna. Vilket gör att även jag, hans fortfarande ammande mor, sover riktigt dåligt. Jag har blivit en napp.
Sonen säger mest pappa. Ibland mamma. Han rivs gärna och drar sin syster i håret. Men han gillar också att kramas. Tycker mycket om att borsta tänderna, hojtar hela tiden efter ny tandkräm..
Han åker som en pil fram över golvet på sin solblekta, fula lilla "bil" som vi i somras fyndade på loppis för 20 kronor.
Äter riktigt prydligt för att vara knappt 1,5 år. Det blir inte alls så kladdigt som jag kommer ihåg att det blev länge med dottern.
Eller är jag bara mer van vid kladd helt enkelt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar