Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 13 maj 2010

Ur led


Ur led är tiden. Igår blev jag 37 år. Datorns klocka har ballat ur. Enligt datorn blev jag ett år äldre flera timmar tidigare än nödvändigt.
Födelsedagen firades med tårta, paket, rosor och 5-rätters middag på stan med mannen. UTAN BARN. Jag drack vin.
Småfåglarna som bygger bon i några av holkarna på vår tomt har jag sett flyga ut från holkarna med material i näbben. Inte jag och tydligen inte heller fåglarnas mammor har städat ur, så de får sköta detta själva i år..
Idag har vi äntligen satt dit en grind för trappan. Gillades INTE av sonen som tjöt under tiden. Han anar kanske att det inte blir nån mer trappklättring på ett tag.
Idag är det "röd" dag i almanackan och därför känns det som söndag. Det regnar. Ofta är söndagar fina annars. När jag var liten trodde jag att det var Gud som gjorde att vädret oftast var fint då, det var ju liksom hans dag..
Snart fyller barnen ett respektive fyra år. Jag kan knappt fatta att jag har en 4-åring. När hon var nyfödd tyckte jag att barn i hennes ålder var så stora. De klarade sig nästan själva..?
Jag har bokat tid hos samma fotograf som fotade dottern när hon var runt ett. Tre år sedan..
Och jag kan ha levt halva livet redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar