Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 20 april 2010

Att njuta lite

Det är nog nästan en månad sedan jag dammsög ordentligt sist. Och hjälp vad det är dammigt! Jag har däremot hunnit så en väldig massa frön. Jag har försått Iceland Pink-vallmo, Trädgårdsriddarsporre, Diascia, Nattflox, Echinacea, Himalayan Blue, Califonisk vallmo, m.m. och direktsått bland annat Taggvallmo, Solros och Luktärter. Senaste sådden nyss: Månadssmultron! Om detta lyckas ska jag egenhändigt bygga en smultronpyramid eller dylikt.
Allt handlar om prioriteringar, som vanligt.
Jag ser framför mig att mina barn plockar och mumsar massor av smultron och att jag kan gå runt med en kaffekopp och njuta av denna syn och av alla blommor. Jag njuter mer av innemiljön om jag dammsuger förstås. Men det får bli sen, imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar