Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 5 mars 2010

Dammigt

Damm, damm, damm. Nackdelen med vårsolen är att plötsligt ser man bättre inomhus dagtid. Damm av stora mått. Var kommer allt damm ifrån? Jo, det är ludd från kläder och textilier, gammal hud och kvalster. Inte så mysigt med andra ord.
Att det är stökigt kan man ju alltid skylla på barnen. När det gäller damm funkar ju inte den ursäkten. "Ni får ursäkta dammet, ja, ni vet ungar!" Vi har ju dessutom bara två barn.
Det kanske inte var så dumt förr när man dammade varje fredag (?). Det blev väl aldrig såna drivor av det. Men damma varje fredag, vem gör det nuförtiden? Fast jag "bara" är hemma, skulle jag aldrig hinna eller orka med detta. Barnen fick nog sitta och gnälla lite mer förr. Och just i valet att städa eller ta hand om ett gnälligt (eller glatt för den delen) barn borde valet vara självklart, då som nu?
För att inte tala om vårstädningen man borde göra. Visst det skulle kanske behövas, men det får vi göra när barnen är äldre.
Jag putsade aldrig fönster när jag var barnlös och singel heller, så varför skulle jag börja nu? Jo, jag putsade dem varje gång när jag flyttade.
Och i det här huset vill jag ju fortsätta bo, så riktigt så länge kanske det inte kan dröja förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar