Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 11 februari 2010

Kaos


Borde städa lekrummet, men var ska jag börja? Om några timmar, i bästa fall ikväll, ser det ju dessutom likadant ut igen.
Att städa ett lekrum är en otacksam syssla. Det eviga tvättandet och vikandet av tvätt tycker man ju aldrig tar slut, men förloppet att rasera ordningen i ett lekrum går faktiskt ännu snabbare än få ihop till en ny tvätthög.
Lika bra att ta en kopp kaffe istället nu när sonen ändå sover.

2 kommentarer:

  1. Vilket trevligt lekrum-så borde alla barn få ha det ibland -pussa den kreativa dottern från en farmor

    SvaraRadera
  2. Det finns alltid en odrucken kopp kaffe att dricka. Och oredan springer aldrig sin kos. Den finns kvar när kaffet är uppdrucket. Klokt att unna sig lite vila ibland. Det behövs när man har energiska och ivriga barn omkring sig.

    SvaraRadera