Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 17 januari 2010

Dop i lila






Nu är sonen döpt. Tre namn, varav vi bytte det sista nu i veckan. Anmälde ändringen till Skatteverket. Officiellt har sonen alltså fel namn fortfarande.
Nästan alla hade lila. Är det inne med lila?? Jag har "alltid" gillat färgen och hade en lilaaktig kofta som inhandlades i veckan, dagen till ära.
Dopet blev mycket lyckat. Enskilt dop, bara vi och familjerna. Underbar präst. Släktingar spelade och sjöng, bland annat barnens 5-åriga storkusin. Alla barn verkade vara utvilade och glada. Sonens faster E. var fadder. Sen åt vi mat hemma. Mycket mumsigt. Sonen fick många fina presenter.
När gästerna åkt hem låg det kvar en annan lila kofta som någon glömt. Vem som glömt den blir lite svårt att säga utan närmare efterforskningar.

1 kommentar:

  1. Kul att se bilderna! Dom var mycket fina. Tack även för ett trevligt kalas och för att jag fick vara fadder :-) Emma

    SvaraRadera