Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 18 december 2009

Saffran

Det pratas om detta varje år, tycker jag, i lussekattstider -saffranspriset. Och i år är det tydligen dyrare än någonsin med detta röda guld. Tänk vad jag hittade i mitt kryddskåp häromdagen? (eller kryddskåp, ja, ni vet det där utrymmet ovanför fläkten) Inte mindre än fyra (!) påsar från förra året, utgångsdatum 02042010. Tänk vad pengar jag tjänat!? Jag har ju förstås inte hunnit baka nåt, men ska försöka mig på lussebullar så här en vecka försent. Det vore ju synd om dessa dyra påsar gick till spillo. Sen kan jag göra fisksoppa och saffransbiscotti.. Jag kan laga världens godaste fisksoppa! Och recept på biscotti finns väl på nätet kan jag tro. Om jag hinner någongång. Men jag har ju tid till början av april.. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar