Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 26 december 2009

Rep

Dottern filosoferar tidigt på morgonkvisten när jag ligger i hennes säng och längtar efter att hon ska somna om en stund. Med nappen i munnen:
-Mamma, den där eeepet när jag låg i magen. Jag sömnig: -Va, en grep?
Tar ur nappen. -Nej, rrrep! -Jaha, säger jag. Vad?
-Det där repet var inte så långt.. -Nej, svarar jag, det var det kanske inte. (Snälla somna om!)
-Nej, det var nog lite för kort att hoppa rep med!
Och sen får vi kliva upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar