Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 18 oktober 2009

Herman är 4 dagar gammal


Nej, inte sonen. Inte heller något nytt husdjur. Jag har blivit med surdeg. En surdeg som i slutänden, efter hela 10 dagar (!), ska bli en förhoppningsvis smaskig kaka. Detta är en ny upplevelse för mig. Det närmaste jag kommit en surdeg tidigare är väl något gammalt ärende på jobbet jag fick ta över när jag var ny som handläggare. Mamma hade en kefir-kultur på diskbänken en ganska lång period när jag vara liten, om det räknas.
Denna surdeg heter alltså Herman, enligt bifogat recept. Om degen slutar bubbla är den död, står det vidare. Detta vill jag ju inte vara orsak till och därför ska Herman idag få mat. Enligt receptet: "Dag 4: Herman är hungrig! Ge honom 2 dl mjöl, 2 dl mjölk och 2,5 dl socker." Jag har STORA förväntningar på denna kaka. Fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar