Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 20 augusti 2011

Telia Felia

Ja, Telia är verkligen i en klass för sig.
Vi sa upp vår fasta telefon för ett par år sedan, men kunde ha kvar numret som istället gått till en mobil. Av någon anledning fungerar inte mobilnätet här. Vårt hus ligger i någon sorts mobilskugga. Och vi bor ju faktiskt inte i bortre Sibirien.
Teckningen har varit så dålig att man ofta bara kunnat prata på en begränsad yta, kanske 2x2 meter. Utomhus.
Förra sommaren blev ett samtal till en potentiell ny arbetsgivare brutet. Och en gång när jag ringde upp efter att ett annat brutet samtal, trodde personen att jag slängt på luren.
Vi har ringt många gånger om detta till Telia, men tiden går.
Men tillslut börjar ändå måttet bli rågat av telefoni-irritation. Jag ringer och kommer efter 20 minuters kö fram och påtalar problemet. Får efter några samtal frågan varför vi egentligen hade sagt upp vår fasta telefon. Baaaah! Om jag vetat detta i förväg hade vi väl aldrig gjort det!
Jag säger att vi funderar på att begära att få vår fasta telefon med samma nummer tillbaka. Men att vi INTE tänker betala den avgiften det kostar. Förstår att tjejen i andra änden kanske inte kan lova detta, så jag ber att få ringa hennes chef. Hon svarar att hon INTE HAR NÅGON. Ehh? Jag hävdar motsatsen, det är klart hon måste ha en överordnad jag kan få tala med. Hon säger att hon kan ta mitt nummer och be personen ringa upp? Då säger jag att " Nu får du verkligen LOVA att han ringer, så att detta inte bara är ett sätt att bli av med mig!?" Hon säger hon ska kolla med en kollega och så KLICK. Samtalet bryts. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Det är ju inte klokt!
Mannen får efter någon dag tag i en säljare ( efterr vem vet hur lång kötid) som bjuder på avgiften. Vi beställer samtidigt bredband.
Telefonen börjar fungera några dagar efter att man sagt den skulle kopplas in.
Samma dag som vi tydligt blivit lovade leverans senast av grejerna till bredbandet ringer jag igen, för ingen avi från Posten har dykt upp. Efter 25 minuter i kö igen visar det sig att Telia inte lagt någon order om utrustningen. De kan se att vi beställt det, men varorna från lagret kommer ta en vecka till innan de kommer. Jag säger att nu måste dom ju kunna ordna så att vi inte behöver betala från 1 augusti och skjuta
upp perioden som man har gratis, men si det går inte, det får man ordna efteråt.
Dagen efter slutar vår fasta telefon fungera. Efter OBSERVERA 1 timme och 40 minuter i kö berättar man att vi måste ha dosan som är på väg med Posten för att telefonen ska fortsätta fungera.
Jag tänker att det kan väl inte vara för mycket begärt att man talat om det vid det förra samtalet dagen innan??
Jag vet egentligen inte ens varför vi har Telia.
Jag kanske har en omedveten böjelse för att sitta fast i telefonköer.

1 kommentar:

  1. Hej Lotta!

    Jag heter Marcus Haglund och jobbar på Telia Kundservice. Först och främst vill jag säga att jag förstår din besvikelse då din telefon inte fungerar och att vi för närvarande har lång kötid på telefon. Självklart har våra medarbetare på kundtjänst överordnade, vårt arbetssätt ser ut så att vi tar i detta fallet dina kontaktuppgifter, därefter skall en chef kontakta dig.

    Du skriver att det var ett par år sedan du sade upp din fasta telefon, hade du ångrat dig och hört av dig när du märkte att det var dålig mobiltäckning så hade vi givetvis kunnat se över inkopplingsavgiften. Jag vet inte hur förutsättningarna ser ut just nu, om du har tecknat ett paket med oss med bredbandstelefoni slipper du inkopplingsavgiften.

    Om du återkommer till mig via länken nedan så skall jag se över ditt ärende och göra mitt bästa för att vara behjälplig.

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    Med vänlig hälsning
    Marcus Haglund
    Telia Kundservice

    SvaraRadera